Novi list: 29. 04. 2001.

U STRAHU OD BANKROTA DRŽAVA GRABI GDJE STIGNE

Uvodi se porez na stare automobile, motocikle i plovila

Porez će plaćati i vlasnici automobila starijih od deset godina i motocikala starosti iznad pet godina. Plovila starija od deset godina plaćaju porez od 300 do 1.000 kuna

ZAGREB - Osim sve skupljeg benzina i naknade za gradnju i održavanje cesta i autocesta, hrvatski će vozači uskoro morati plaćati i nove poreze na stare automobile, motocikle i plovila, za “pokoju” kunu veće nego dosad. Prijedlog Ministarstva financija ušao je u saborsku proceduru i nema sumnje da će poprilično udariti na iscrpljeni hrvatski džep. I još iscrpljenija vozila.

Porez na cestovna motorna vozila i porez na plovne objekte dio su županijskih poreza, što znači da će puniti budžet lokalne uprave i samouprave. Prema tvrdnjama zakonodavca, nisu velika novost budući da su se vozila oporezivala i prije, ovisno o starosti i kubikaži, no činjenica je da ovaj put nose veće namete.

Usvoji li Sabor novi porezni prijedlog, porez će plaćati i vlasnici automobila starijih od deset godina i motocikala sta rosti iznad pet godina, što do sad nije bio slučaj. Porezna stopa iznosit će izmedu 30 i 200 DEM za stare automobile i 20 i 100 DEM za motocikle, ovisit će o snazi motora i plaćat će se godišnje. Porez na plovila iznosit će od 30 do 550 DEM i ovisit će o dužini, opremljenosti i starosti plovila.

Porezi na “friške” automobile će vlasnike razveseljavati puno većim ciframa: za automobil starosti do dvije godine i motorne snage do 70 kW porez će iznositi 600 kuna, ako je snaga motora do 100 kW 800 kuna, do 130 kW 1.200 kuna, dok bi godišnji porez na automobil jačine iznad 1.200 kW iznosio oko 2.000 kuna. Porez na automobil starosti između dvije i pet godina će ubuduće iznositi 450 kuna (do 70 kW), 600 kuna (do 100 kW), 900 kuna (snage do 130 kW) i 1.500 kuha za automobile ne starije od pet godina i jačine motora iznad 130 kW Svi automobili stariji od pet godina će biti oporezivani s 300 kuna ukoliko pripadaju prvoj kategoriji, s 400 kuna ako im snaga iznosi do 100 kW 600 kuna ukoliko snaga ne prelazi 130 kW i 1.000 kuna za snagu iznad 130 kW.

Motociklisti će pak za svog ljubimca starijeg od dvije godine i snage do 20 kW morati godišnje izdvojiti 225 kuna, 450 kuna ukoliko snaga ne prelazi 30 kW 900 kuna za motocikl snage do 50 kW ili 1.800 kuna za motocikle jače od toga. Najniži porez za motocikle ne starije od dvije godine će iznositi 300, a najviši 2.400 kuna.

Vlasnici plovila bez kabine do pet godina starosti i dužine od pet do sedam metara će plaćati porez u iznosu od 600 kuna godišnje, ukoliko je čamac dug između sedam i deset metara 800 kuna, od 10 do 15 metara 1.200 kuna, a namet za plovila duža od toga će dosezati čak 2.000 kuna.

Najmanji porez za čamce bez kabine starosti između pet i deset godina će iznositi 450 kuna za prvu kategoriju, a najveći 1.500 kuna ukoliko se radi o čamcu dužem od petnaest metara. Plovila starija od deset godina plaćaju porez od 300 do 1.000 kuna, dok će za plovila s kabinom starija od deset godina hrvatski džep morati “iskeširati” od 300 do 2.000 kuna, ovisno o duljini.

Pribroji li se ovoj računici litra goriva po prosječnoj cijeni od šest kuna, zatim naknada za ceste od 0,40 kuna po prodanoj litri goriva (0,49 kuna s PDV-om), cestarine, troškovi za tehnički pregled vozila i mnogi drugi nameti pojačani uvođenjem ekotesta za sva vozila, nije teško zaključiti kako će mnogi dobro razmisliti prije negoli uzmu volan u ruke.

Bojana MRVOŠ