Novi list: 03. 05. 2001.

Izborne anti-reklame

Dražen CIGLENEČKI

Zanimljiv je predizborni slogan SDP-a, “Živjeti kao normalan svijet”. Teško je ne sjetiti se, u ono vrijeme domaćeg, a danas srbijanskog filma iz osamdesetih “Živeti kao sav normalan svet”, u kojem dvoje mladih polaznika muzičke akademije upražnjava seks na 100 načina kroz gotovo cijeli dugometražni uradak.

Poručuju li socijaldemokrati biračima da prakticiraju seks što više mogu i zaborave na ovozemaljske probleme? Premijera Ivicu Račana već su u predizbornoj kampanji za zadnje parlamentarne izbore pojedinci iz HDZ-a optuživali da mlade Hrvate, uz drogu i rock and roll, navodi i na seks. No, prije izvjesnog vremena, predsjednik SDP-a ispričao je da je njegova sadašnja supruga tada samo odmahnula rukom. Tko će ga znati.

Glavni oporbeni konkurenti SDP-ovaca, pak, bez ikakve zadrške, u svojem sloganu tvrde da su bili bolji i da će to opet biti. U HDZ-u je očito prevladalo mišljenje da se 3. siječnja 2000. godine dogodio samo izvjesni nesporazum između njih i birača te da će se na lokalnim izborima on prevladati. Kako bi rekao Hrvoje Hitrec, Hrvati će se probuditi iz bunila u koje su zapali početkom prošle godine. Valjda će onda shvatiti da je HDZ, ma kakav god bio, ipak bolji od konkurencije.

Premda Dorica Nikolić primjećuje da Vesna Pusić sa svojih 47 godina nikako ne može predstavljati novu generaciju hrvatskih političara, HNS na predizbornom plakatu sugerira da su oni upravo ta generacija. S druge strane, makar Darinko Kosor najavljuje da će napraviti dar-mar u HSLS-u, socijalni liberali u kampanji još ne ističu da su generacija za nova vremena. Zadovoljili su se pozivom na novi uzlet Hrvatske. Bez predrasuda.

Udruga Miroslava Tuđmana i Andrije Hebranga na sve je to rekla - Idite u miru! Jedan od najneobičnijih slogana u povijesti parlamentarne demokracije.