Novi list: 25. 2. 2000.

DAMIR KAJIN BURNO REAGIRA NA LINIĆEVU NAJAVU OBUSTAVE GRADNJE “ISTARSKOG IPSILONA”

KAJIN PRIJETI POVLAČENJEM IDS-a IZ VLADE

Ne mogu prihvatiti činjenicu da se danas zbog jednog štetnog pravnog posla kažnjava građane Istre. Ako bi se uvela naplata onda bi Ivan Jakovčić morao razmisliti o svom mjestu u Vladi, kaže saborski zastupnik IDS-a Damir Kajin

RIJEKA - Posljednji istup potpredsjednika hrvatske vlade Slavka Linića kojim je ustvrdio da neće biti gradnje zapadnog kraka “istarskog ipsilona” i da se razmišlja o uvođenju cestarine uzburkao je istarsku javnost. Pokušali smo doznati kako na najavljene solucije gledaju u koncesionaru Bina Istri i kako će na nove momente reagirati predstavnici Istre u Saboru.

Glasnogovornik Bina-Istre Dubravko Miholić kaže da odluku o naplati cestarine može donijeti isključivo Vlada sukladno izmjenama i dopunama koncesijskog ugovora broj 2. Bina-Istra se nada da će Vlada poštivati potpisani ugovor, kaže Mihelić.

- Svuda u svijetu cestovni projekti se financiraju bilo izravno; putem cestarine koju plaćaju korisnici, bilo neizravno, kroz proračun ili pak na način da se povrat uloženog kapitala osigura dijelom kroz cestarinu, a dijelom participacijom države. Moramo istaknuti i drugu stranu problema financiranja, a to je da bi bilo teško privući interes stranih kreditora za financiranje zapadnog kraka “ipsilona” bez primjene barem minimalne cestarine, kako dugoročno povrat kreditnih sredstava ne bi ovisio isključivo o državnom proračunu, objašnjava Mihelić i ističe da su Bina-Istra i izvođači radova spremni započeti s radovima u roku od dva mjeseca od dana zatvaranja financijske konstrukcije projekta za fazu 1B.

Saborski zastupnik IDS-a Damir Kajin bio je, kao i uvijek, odlučan i jasan kad je riječ o “ipsilonu”.

- Držimo da Istra više od bilo kojeg drugog dijela Hrvatske participira u ukupnim prihodima. Samo temeljem ovog kraka u Istru, a time i u Hrvatsku, dolazi 40 posto od ukupnog broja stranih gostiju i želimo vjerovati da će se u interesu Istre i Hrvatske pronaći sredstva da se izgradi 35 kilometara od Kanfanara do Buja.

Što se tiče naplate neprihvatljivo je da se ona uvodi na cesti koja nema konture niti polautoceste. Građani Istre su dovoljno kažnjeni jer plaćaju tunelarinu dvostruko no što se plaća za korištenje istih objekata u Hrvatskoj: Tunelarina za Učku iznosi 20 kuna, a autocestu od Rijeke do Kupjaka na kojoj ukupna dužina tunela premašuje Učku plaća se 10 kuna. Valja razmisliti o smanjenju tunelarine. Sve opozicijske, a danas vladajuće stranke potpisale su zahtjev za pokretanje istražnog povjerenstva glede “ipsilona” solidarizirajući se sa stavom IDS-a da je naplata na ovakvim dionicama nemoralna i da ne postoji nigdje u Hrvatskoj, a samim time ne bi smjela niti u Istri. Ako se netko drzne i uvede naknadu na toj cesti onda bi se to isto moralo učiniti i u drugim dijelovima Hrvatske. Uvjeravam vas da bi u tom slučaju u čitavoj državi pukla “revolucija”.

Slažem se s tvrdnjama potpredsjednika Vlade Slavka Linića da je ugovor između Hrvatske vlade i “Boyguesa” štetan, da je kompenzacija od 55 milijuna DEM ozbiljno opterećenje za državni proračun, međutim ne mogu prihvatiti činjenicu da se danas zbog jednog štetnog pravnog posla kažnjava građane Istre.

Ako bi se uvela naplata onda bi ministar Ivan Jakovčić morao razmisliti o svom mjestu u Vladi.

Mi smo rezolutno nastupali oko tog pitanja i ispod određenih pozicija formiranih još 1997. godine ne možemo ići. U trenutku kad bi pristali na naplatu srušila bi se čitava vjerodostojnost svakog od nas koji je sudjelovao u nastojanjima da se spriječi uvodenje naplate na “ipsilonu", zaključuje saborski zastupnik Damir Kajin.

Anto Ravlić