Slobodna Dalmacija: 7. 4. 2000.

DUBROVNIK: ZAŠTO SE TERETI SIN DUBROVAČKOG ŽUPANA?
LEON ŠPRLJE JE UNAJMIO MERCEDES U PARIZU, PRIJAVIO LAŽNU KRAĐU U ZÜRICHU, A AUTO PRODAO U STOCU

Akcija obavljena u suradnji s Interpolom, a obruč se steže oko svih sudionika tog međunarodnog švercerskog lanca pa će uskoro biti uhićeno još osam osoba — Osumnjičeni Romeo Matić imao krivotvorene isprave na ime Aleksandra Filipića - Crnogorski tisak mnogo prostora posvećuje švercerskom lancu

Piše: Ahmet KALAJDŽIĆ

DUBROVNIK — Uspjeli smo doznati da su kaznene prijave od Policijske uprave dubrovačko-neretvanske, podnesene i protiv izvjesnog Dj.R. (29) iz Dubrovnika te nekog M.Š. (32) iz Doboja u Bosni i Hercegovini za prodaju i međunarodnu krađu automobila. Već smo pisali kako se ugostitelj Romeo Matić (35), PTT inženjer Ivica Matić (43) i njegova nevjenčana supruga, medicinska sestra Vesna Glas (34) iz Župe Dubrovačke nalaze u pritvoru dubrovačkog Okružnog zatvora. Doznali smo i to da se konobarica Dragana Jurišić (21) te Romeova supruga Antonija Matić (25), također iz Župe Dubrovačke, trenutačno nalaze u istražnom zatvoru u austrijskom gradu Spielfeldu!
Ist
raga je pokrenuta i protiv metkovićkog studenta Leona Šprlje (24), inače sina župana dubrovačko-neretvanskog Ivana Šprlje. Leon se, kako smo uspjeli doznati, sumnjiči da je u dogovoru s "glavnim organizatorom" šverca luksuznih vozila Romeom Matićem još u prosincu 1997. godine u Parizu unajmio "mercedes E 290 TD" registracije 9719XJ51 u rent-a-caru "Sixt". Umjesto da ga vrati, on je nekoliko dana kasnije u Zürichu u Švicarskoj lažno prijavio krađu, iako je, kako stoji u rješenju za provedbu istrage, znao da do krađe nije došlo jer je automobil prevezao u BiH gdje ga je prodao nepoznatoj osobi u mjestu Stocu.
Koliko je šverc automobilima uzeo maha u susjednoj Federaciji BiH te Crnoj Gori, najbolje govore podaci koje je ovih dana objavio nezavisni crnogorski tj
ednik "Monitor". Naime, prema tom časopisu brojna vozila koja su do Crne Gore stizala u švercerskom lancu završavala su kod unaprijed poznatih kupaca ili na autotržnicama u Tuzima (kod Podgorice) ili Rožajama (regija Sandžaka). Tako se "kvalitetno pokrivao" sjever i jug te republike, odnosno tržišta Crne Gore i Albanije, te Srbije. Nakon odluke beogradskih vlastodržaca da se dopusti uvoz samo vozilima starim do četiri godine, tržište se osjetno promijenilo, a starija vozila (prema "Monitoru": čak oko 20 tisuća vozila) su garažirana "do daljnjega". No, ubrzo je pronađeno i novo tržište: vozila iz šverca su prodavana u Peći, na Kosovu, gdje se uvijek uspijevala postići viša cijena.
Inače, prema rješenju za provedbu istrage vidljivo je da su vozila unajmljivana
u Frankfurtu, Münchenu, Rijeci, Dubrovniku i Nürnbergu. Najčešće se spominju golfovi, audiji, mercedesi "c", "a" i "e" klase, te "opel-astra", mitsubishi-pajero, renault-megan i još neki.
Lažne krađe prijavljivane su u Zürichu, Riminiju, Trstu, Bariju, Ma
ntovi, Omišu i Udinama. Ukupno osam osoba još uvijek je nedostupno rukama zakona, ali mnogo toga govori da tako neće biti još dugo jer se obruč lagano steže oko svih sudionika tog međunarodnog švercerskog lanca o kojem prve spoznaje datiraju još od unatrag nekoliko godina. Akcija je, kako smo doznali, vođena u suradnji s Interpolom, a prodaja nekih vozila onemogućena je od slovenske i policije BiH koji su tom prigodom otkrili i dio krivotvorenih isprava kao npr. one na ime Aleksandra Filipića (kako se više puta predstavljao Romeo Matić).