Večernji list: 18. 12. 2000.

NA POZIV ČITATELJA "VEČERNJI LIST" U INSPEKCIJI SLUŽBENOGA MINISTARSKOG VOZNOG PARKA

Pančića voze u "grand cherokeeju", Ž. Antunović u BMW-u, a većinu ministara u "audiju A6"

"Audijem A6" Fižulić zamijenio bicikl, a Crkvenac "golf"

Unatoč predizbornim i svježim poslijeizbornim obećanjima vladajućih kako će živjeti, telefonirati i voziti se skromnije od svojih prethodnika, "audi A6" i dalje je najbrojnija marka automobila u Vladinu voznom parku. Uvjerili smo se u to za posljednje Vladine sjednice, kada je naša reporterska ekipa postavila "zasjedu" na parkiralištima oko Trga sv. Marka. Učinili smo to na poziv naših čitatelja jer im TV-slika dužnosnika kako pješice prilaze Banskim dvorima kad god je neki važan sastanak ostavlja, kako su rekli, dojam da su ministri - pješaci.

Skupocjen vozni park

U čemu se, dakle, danas voze Vladini dužnosnici? Naša inspekcija protekloga četvrtka dokazuje: sve ih dovoze vozači u skupim limuzinama. U omiljenom "audiju A6" nisu se dovezli samo potpredsjednica Vlade Željka Antunović, koja se iskrcala iz crnoga BMW-a, ministar za europske integracije Ivan Jakovčić, koji je izašao iz "audija A8", te ministar branitelja Ivica Pančić, koji je stigao u jeepu "grand cherokee". Najbrojnijim "audijem A6" dovezen je i ministar financija Mato Crkvenac, koji je tako zamijenio svoga starog "golfa", iako se njime nastavio voziti na Gornji grad i podosta poslije siječanjskih izbora. "Audijem A6" vozač je dovezao i ministra gospodarstva Goranka Fižulića, o kojem se proširila priča da na sjednice Vlade voli dolaziti - biciklom.

- Istina je da iz Jurjevske, gdje stanujem, na sjednice dolazim biciklom. No, to činim kad nije hladno. Sada sam stigao automobilom i stoga što dolazim iz drugoga dijela grada - rekao nam je Goranko Fižulić kad smo ga presreli. Objasnio je kako se inače Gornjim gradom često vozi biciklom. Iznimka su, ističe, dani kada umjesto toga vježba u teretani.

Iz "audija A6" izašao je i Božo Marendić, voditelj Vladina Ureda za projekt sukcesije. Istodobno je izišao i njegov vozač te sa stražnjega sjedala uzeo aktovku i dodao mu je. Ostali dužnosnici Vlade mahom su, zamijetili smo, sami uzimali svoje stvari. Ministar pravosuđa Stjepan Ivanišević, ministar pomorstva, prometa i veza Alojz Tušek, ministar poljoprivrede Božidar Pankretić, ministar obrane Jozo Radoš i ministar prostornoga uređenja i zaštite okoliša Božo Kovačević također su dovezeni "audijima" koji su nešto prije deset sati preplavili rubove Markova trga.

Voze se i tajnice

Osim Vladinih dužnosnika, službeni vozači dovozili su i gospođe koje nisu članice Vlade, već prateće osoblje, primjerice tajnice, a raspon "njihovih" vozila sezao je od Nissanove "almere" do Volkswagenova "passata".

Koliko će još takva skupa automobilska slika dominirati Markovim trgom, budući da je Vlada najavila znatno smanjivanje državnoga voznog parka, vidjet ćemo uskoro. Pogotovu stoga što je susjedni Sabor za ubuduće limuzine predvidio samo za predsjednike domova Zlatka Tomčića i Katicu Ivanišević.

No, za inspekcije u četvrtak od poznatih političkih lica u neizbježnom "audiju", ali ovaj put "A4", zamijetili smo i oporbenoga hadezeovca Dragu Krpinu. No, on više nema vozača. Do susjedne strane Trga dovezao se - sam.

Sandra Mikulčić

RADIMIR ČAČIĆ O VLADINU VOZNOM PARKU:

Ni u štednji ne treba pretjerivati

O Vladinu voznom parku jučer smo za komentar zamolili Radimira Čačića, koji nam je odmah rekao kako se čini sve da se tu uštedi koliko se može, ali da ne treba pretjerivati. Smiješno je da se ministar vozi u "golfu", to nema nikakva smisla, smatra Čačić, a na naše pitanje zašto su onda prije izbora najavljivali da će se ministri voziti u "golfovima" i je li to bila samo predizborna demagogija, Čačić uz smiješak kaže:

- Mogu samo kazati: tko je takvo što izjavljivao, neka se vozi u "golfovima". To su bedastoće, kad će se i koja vlada voziti u "golfovima". Ne pada mi na pamet izjavljivati takve gluposti.

Čačić dodaje kako je u racionalizaciji voznoga parka već mnogo učenjeno: - Tu su povučeni normalni potezi. Obavljena je evidencija voznoga parka, napravljen model korištenja, možda nedovoljno racionalan, pretvrd u odnosu na korištenje tih automobila, ali dobro, postoji program.

Na pitanje koji službeni automobil sada vozi, Čačić odgovara: - U posljednjih dvadeset godina nikada se nisam vozio u lošijem autu. To je nekakav BMW koji je prešao više od 200.000 kilometara. (dka)