Večernji list: 12. 02. 2002.

TRI VELIKA PREHRAMBENA PROIZVOĐAČA JUČER POVISILA CIJENE

Skuplji sirevi, jogurt, vrhnje, kiselo povrće

Proizvodi Lure, Vindije i Podravke viši su i do 10 posto

Proizvodi triju velikih hrvatskih proizvođača prehrambenih proizvoda - Lure, Vindije i Podrvake - od jučer su u trgovinama skuplji od dva do deset posto. Lura je promijenila cijene petnaestak artikala, a jogurt stepko, vrnje za kuhanje, sir podravec, bjelovarac, gouda, pudinzi, proizvodi iz linije muuki samo su neki od njih. Podravcu se, primjerice, proizvođačka cijena promijenila s dosadašnjih 41,99 na 44,18 kuna za kilogram, sir gouda je sa 41,99 poskupio na 43,98 kuna, stepku je cijena skočila 6,31 posto.

- Korekcija je rezultat povećanja otkupne cijene mlijeka domaćih kooperanata. Tijekom prošle godine ona je povećavana nekoliko puta i ukupno je rasla 17 posto. Cijena mlijeka naš je najveći ulazni trošak, a kako Lura za preradu koristi oko 90 posto domaćeg mlijeka, morali smo mijenjati cijene - kazala je izvršna direktorica kooperativne administracije Lure Nina Anđal i dodala kako je razlog za poskupljenje i želja za pozicioniranjem njihovih robnih marki na tržištu.

Fermentirani proizvodi Vindije skuplji su od pet do deset posto, no koji su razlozi tu tvrtku natjerali na dizanje cijena, u Vindiji jučer nitko nije želio komentirati. Bez obzira na to, jasno je kako su Vindija i Lura dogovorno mijenjale cijene, premda im je Vlada potkraj prošle godine izišla ususret te smanjila carine za uvoz mlijeka za preradu. Nakon te Vladine mjere Lura je lani u prosincu povukla petpostotno poskupljenje mlijeka, no Vindija to nije učinila. Sada su i Lura i Vindija digle cijene svih ostalih namirnica, a hoće li dobiti packe Vlade, tek će se vidjeti.

Podravkini su proizvodi, pak, skuplji od dva do šest posto. Koprivnički prehrambeni div dignuo je cijene cjelokupnom asortimanu prerađevina od voća i povrća, poput marmelada, ajvara, kiselih paprika i krastavaca, senfova, rajčice u tubi... U Odnosima s javnošću Podravke objasnili su da je do porasta cijena došlo zbog prilagođavanja uvjetima na tržištu, odnosno stava tvrtka kako cijena treba pratiti kvalitetu proizvoda.

Silvana Lauš-Mrvelj