Novi list: 02. 09. 2002.

Zabašureno poskupljenje

Nikolina MUCKO

Korisnici javnog gradskog prijevoza odsad će blagodati zagušljivih vagona u kojima se uvijek traži stolica više, plaćati skuplje. Poglavarstvo je, naime, ZET-u dalo blagoslov za poskupljenje usluga od deset posto. Oni koji su mislili da će ZET na taj način kompenzirati poskupljenje struje, prevarili su se. Električna energija poskupljuje samo za kućanstva, dok su poslovni subjekti ostali pošteđeni. Poskupljenje nije predviđeno niti u godišnjem planu poslovanja tvrtke. Zašto će onda karta kupljena u vozilu po novom koštati čak osam kuna, mjesečni pokaz 210, a socijalni 60 kuna? Prevarili su se naivci koji su pomislili da će možda ZET pojačano cijeđenje džepova svojih korisnika iskoristiti za poboljšanje usluga. Direktor tvrtke, za čijeg se dugogodišnjeg mandata nižu gubici za koje nitko ne odgovara, Julius Pevalek poskupljenje je zabašurio kroz nužnost povećanja mjesečnih prihoda kako bi se smanjili gubici. Istovremeno je izvijestio da će više od polovine planiranih rashoda ZET-a biti utrošeno na plaće zaposlenika. Umjesto da poradi na racionalizaciji poslovanja kako bi smanjio gubitke, ZET se okomljuje na građane, a gradske vlasti sve to prihvaćaju bez zadrške. Najvažnije je da su ZET-ovci zadovoljni pa se neko vrijeme ne moramo bojati ucjena kojima su dosad uspješno korigirali svoja natprosječno visoka primanja. Nema veze što se nižu gubici, razliku će platiti građani. Na činjenicu što se ZET osim od prodaje karata financira i iz gradskog proračuna i što se vozimo u tramvajima koji su odavno zreli za muzejske primjerke, treba zažmiriti kako se ne bi remetile platne liste zaposlenika i drijemež u koji se uljuljkao direktor Pevalek koji već godinama vodi takvu uspješnu poslovnu politiku.

Podsjećanja radi, od 2000. godine ZET je poskupio čak 30 posto. Za vrijeme zloglasne HDZ-ove vladavine nije poskupio nijednom, ali je zato obnovljen vozni park, izmijenjeni su kilometri tračnica... A kad se nova vlast obračunavala s direktorima gradskih poduzeća, Pevalek je uvijek nekako ostao pošteđen, iako mu baš ništa nije išlo u prilog. Nešto tu ne štima, ali nema veze, ako se narod želi voziti, neka plati. Gužve, zastoji, bezobrazluk, sve je to u opisu usluge što nam je ZET svakodnevno pruža. Poskupljenje je potpuno opravdano.