Večernji list: 26. 09. 2002.

SPORNI PROJEKT - OBNOVA STAROGA MASLENIČKOG MOSTA STAJAT ĆE 45 MILIJUNA KUNA

Prije deset godina most bi bio upola jeftiniji

Brodski "Đuro Đaković" tada je nudio gradnju za 25 milijuna kuna

MASLENICA - Obnova staroga Masleničkog mosta, koji je srušen 20. studenog 1991., u Domovinskom ratu, počet će 2003., a završit će potkraj te godine. Gradnja mosta, koji je prvi put sagrađen 1961., kako je rečeno na jučerašnjoj sjednici zadarskoga Županijskog poglavarstva, stajat će oko 45 milijuna kuna. To je gotovo jednu trećinu veća cijena od one koju je još 1992. godine na natječaju ponudila tvrtka "Đuro Đaković" iz Slavonskog Broda.

Stanovništvo za stari most

Odmah nakon rušenja, na raspisani natječaj Hrvatskih cesta za obnovu staroga Masleničkog mosta javilo se 11 tvrtki, a najpovoljniju cijenu ponudila je tvrtka "Đuro Đaković" iz Slavonskog Broda - oko 25 milijuna kuna.

- Preračunato iz tadašnjih hrvatskih dinara, ponudili smo cijenu od oko tri i pol milijuna eura, no nismo izabrani kao izvođač jer natječaj nikad nije ni zaključen. Naime, pojavila se opcija o gradnji Masleničkog mosta na današnjoj lokaciji i obnova nije počela. Sposobni smo obnoviti stari Maslenički most u roku koji zada Vlada RH, odnosno u godinu dana - rekao nam je Đorđe Momčilović, voditelj sektora gradnje mostova s čeličnom konstrukcijom tvrtke "Đuro Đaković".

Obnova staroga Masleničkog mosta bit će lakša od gradnje potpuno novog objekta utoliko što na mostu postoje postolja i prilazi. Najava premijera Ivice Račana da će sljedeće godine početi obnova staroga mosta oduševila je stanovništvo podvelebitskog kraja. Štoviše, mještani Novalje, Paga, Starigrada, Selina, Rovanjske, Jasenica, Maslenice, Obrovca, Posedarja i Poličnika takvu odluku doživljavaju kao prihvaćanje peticije za obnovu staroga mosta koju su prije dvije godine poslali resornim ministarstvima.

Bura često zatvara novi most

Odluka o obnovi staroga Masleničkog mosta na sjednici Povjerenstva za gradnju autoceste Zagreb - Split obrazložena je čestim zatvaranjem prometa preko Masleničkog mosta zbog bure, a to bi moglo poništiti efekte autoceste. S tim se djelomično slažu i mještani podvelebitskog područja. Ističu da bura na starome mostu neće raditi takve probleme.

- Promet starim mostom bit će u potpunosti zaštićen od bure, no moram istaknuti da ni priča o jako teškom prometovanju novim Masleničkim mostom nije u potpunosti točna. To je bila priča splitskog lobija koji je htio da autocesta zaobiđe zadarsko područje. Naime, manje od mjesec dana u godini novi je Maslenički most zatvoren za promet, a većinom je riječ o zatvarnju mosta za vozila prve kategorije, odnosno za vozila s kamp-prikolicama, kamione i motocikle. Bura puše na mahova i mi prolazimo mostom i kad je most zatvoren, a prevrtanja je bilo, osim na novom Masleničkom mostu, i na Pagu, kod Karlobaga, Bravara i drugdje gdje je bura jaka. No, svakako treba istaknuti da je odlukom o obnovi staroga mosta taj problem gotovo riješen - kaže Martin Baričević, načelnik općine Jasenice. Ističe kako će obnova, osim činjenice da autocesta prema pravilima prometa mora imati alternativni smjer, riješiti i probleme domaćeg stanovništva koji neće morati za svakodnevni život plaćati velike iznose za korištenje autoceste.

Frane Šarić

Tuđman i oko Masleničkog mosta

Budući da u Hrvata ni gradnja mostova ne može izbjeći "politički šug", a nije davno prošlo od trakavice s Dubrovačkim mostom, zanimalo nas je kako će se zvati stari Maslenički most. Po svemu sudeći, samo - stari Maslenički most, no Martin Baričević, načelnik općine Jasenice, inače hadezeovac, ističe kako će most biti na obali dr. Franje Tuđmana. Novi Maslenički most odavno se već naziva Radićev most, no katkad i Thompsonov. Naime, zbog jake bure na Masleničkom mostu vozači se često prisjećaju Thompsonova stiha "zaustavi se vjetre". (fš)