Slobodna Dalmacija: 21. 01. 2003.

U HFP-u OTVORENE PONUDE PREDNATJEČAJNOG POSTUPKA ZA KUPNJU NAŠE KUĆE

Šest tvrtki zainteresirano za "Slobodnu Dalmaciju"

ZAGREB — Austrijska "Styria", slovensko "Delo", švicarska tvrtka DCPMMAG, londonsko poduzeće "Watermarkmedia", zagrebačka tvrtka "Slobodni mediji" i privatni poduzetnik Milan Miletich iz New Yorka iskazali su u prednatječajnom postupku interes za kupnju 52,09 posto dionica "Slobodne Dalmacije", a pisma namjere otvorena su u ponedjeljak u Hrvatskom fondu za privatizaciju.

Švicarski DCPMMAG u pismu namjere istaknuo je da pristaje na "bezuvjetnu kupnju dionica ’Slobodne Dalmacije’ koja se pojavila u štampi", što znači da su Švicarci spremni platiti 10 posto veću cijenu od nominale te uložiti još 50 milijuna kuna. Podsjetimo, oglašena nominalna cijena 52,09 posto dionica splitskog dnevnog lista iznosi 36,9 milijuna kuna, a cijena jedne dionice 100 kuna. Inače, ta je tvrtka već prije ustvrdila kako je pripravna u hrvatsko gospodarstvo ukupno uložiti dvije milijarde eura, od čega dijelom i u turističke komplekse.

Londonska tvrtka "Watermarkmedia" je ponudila cijenu od 105 kuna po dionici, što iznosi 38,7 milijuna kuna za paket od 52,09 posto dionica "Slobodne".

Milan Miletich iz SAD-a želi keširati 37 milijuna kuna za 52 posto dionica "Slobodne Dalmacije", a iskazao je i namjeru kupiti i novu rotaciju.

Slovensko "Delo" nije u pismu namjere istaknulo koliko je spremno platiti dionice "Slobodne", uz tvrdnju kako je to moguće korektno ocijeniti tek nakon dubinske analize tvrtke. U "Delu" drže da je "Slobodnoj" hitno potreban kvalitetan strateški partner kako bi tvrtka što prije počela poslovati s dobitkom, a ocjenjuju kako se bitno treba poboljšati marketing tvrtke, te da bi prihodi od marketinga morali činiti 50 posto prihoda "Slobodne Dalmacije". Svoju ponudu, kada za to dođe vrijeme, Slovenci će potkrijepiti adekvatnim čvrstim bankovnim jamstvima, a uložili bi u proizvod i marketing, s velikim akcentom na modernizaciju tiska i informatičkog sustava. Prema njihovu mišljenju, "Slobodna" bi trebala imati više kvalitetnih dnevnih priloga koji ne bi poskupili novinu, jer bi se novac dobivao od povećanog marketinškog broja stranica i oglasa. Slovenci smatraju kako bi se na splitskom području prodaja "Slobodne" morala u većoj mjeri osigurati i oslanjati na pretplatu.

Austrijska "Styria" također u ovoj fazi nije ponudila cijenu po kojoj bi kupila dionice "Slobodne", ustvrdivši u pismu namjere kako bi ta tvrtka nakon uspješnog preuzimanja "Večernjeg lista" sada "pokazala svoje sposobnosti i na jadranskoj obali".

Zagrebačka tvrtka "Slobodni mediji" d.o.o., iza koje navodno stoji poduzetnik Josip Radeljak, je u pismu namjere naglasila kako je spremna kupiti "Slobodnu Dalmaciju" po fer tržišnoj cijeni.

Natječaj za kupnju 52,09 posto dionica "Slobodne Dalmacije" trebao bi se, prema riječima Krešimira Starčevića, v.d. predsjednika HFP-a, raspisati početkom veljače.

Frenki LAUŠIĆ