Novi list: 09. 05. 2003.

Reklamirajte i Sanadera

Jasmin KLARIĆ

Opasan virus, virus izbora, hara hrvatskom politikom. Kod zaraženih, uglavnom političara, izaziva kronične neuroze, te povećava propuh u državnoj blagajni.

Ministra Radimira Čačića strefilo je malo jače i prije od ostalih. Njegovo ministarstvo odlučio je tako reklamirati svoj rad, TV-spotovima i jumbo-plakatima o autocesti Split – Zagreb, e da bi građani bili što svjesniji pozitivnih rezultata rada državne administracije. Cijena? Sitnica, 1,2 milijuna kuna. Efekt? Jedino i samo predizborna promidžba Čačića, HNS-a i (malko) koalicijske Vlade u cjelini.

Pravi horror, međutim, tek slijedi. Dopala se Čačićeva ideja i drugim ministrima. Eto, potpredsjednik Vlade Slavko Linić kaže kako u reklamiranju autoceste ne vidi ništa sporno. Neslužbeno se čak plasira i priča kako će se cijela strategija promidžbe Vladinih rezultata temeljiti na pionirskom modelu Čačićevog ministarstva! Ukoliko je ova najava tek probni balon, ne bi bilo loše premijeru Ivici Račanu poručiti da ga već u subotu, kad će se o ovoj temi Vlada i službeno izjašnjavati, bez oklijevanja – probuši.

Jer, naravno da nije u redu da ministarstva troše državnu lovu (znači, novac svih građana) na promidžbu svojih čelnih ljudi i njima pripadajućih stranaka – i to još u predizbornom periodu.

Ne samo da je to neracionalno i bezobrazno prema poreznim obveznicima, koji bi sad trebali financirati i njihove izborne kampanje, već je i politički nepravedno prema oporbi. Oni, naime, za svoje kampanje neće moći posegnuti u državnu blagajnu.

A da Vlada odluči i njima dodijeliti nekoliko milijunčića državnog novca, pa da se, recimo, tiskaju plakati s Jadrankom Kosor i rodiljama, ili Ivom Sanaderom i pokojnim Jankom Bobetkom, uz slogan tipa: »U Europu uzdignute glave?«.

Bilo bi pošteno. A novac? Vrag ga odnio, kao da je u njemu sreća...