Slobodna Dalmacija: 20. 06. 2003.

Četiri asa i lišine

Autocestu će otvarati Čačić, Tomčić, Mesić i Račan, dok je za Banca i Radoša ponestalo škara

Piše: Siniša PAVIĆ

Autocesta Zagreb - Goričan, dionica Breznički Hum - Novi Marof, 24. lipnja vrpcu reže Radimir Čačić. Autocesta Rijeka - Zagreb, dionica Kupjak - Vrbovsko, škarama 25. lipnja manevrira Zlatko Tomčić. Autocesta Rijeka - Zagreb, a bome i Zagreb - Split iliti dionica Vukova - Gorica - Bosiljevo - Mala Kapela, 26. lipnja i meštar ceremonije Stipe Mesić. Na, koncu, 30. lipnja autocesta Zagreb - Split, dionica Udbina - Gornja Ploča - Zadar II i vrpca u rukama Ivice Račana.

Ne čini li se ovaj raspored aktivnosti što ga je blagoslovilo Povjerenstvo za izgradnju autoceste na čelu s premijerom upravo idiličan?! Ne čini li se da je neki veliki macan, jednostvano mislio na sve prije nego je udijelio zaslužnima po dionicu autoceste, dionicu zlata vrijednu kad je prerezana vrpca neodoljiv vab glasačima koji pamte tko je škare imao u ruci. Propaganda? Jok, jamačno zasluge su krive, Čačićeve što nas je uvjerio da je gotovo sam puste kilometre asfaltirao, Tomčićeve što 'zna' kako se na uzdi drži Sabor, HSS i najveći koalicijski partner, Mesićeve jer je predsjednik države i Račanove jer bi baš lijepo bilo da i opet bude premijerom pa da svi što su danas uokolo njega tu negdje još jedan mandat i ostanu.

Elem, idealno, beram na prvu. No, dubinski pogled na savršen raspored ipak otvara neke dileme i nagoni na neke zamisli. Eto recimo ta prokleto egzaktna kilometraža. Čime je recimo Račan zaslužio puštanje u promet 60 kilometara ceste, a Čačić tek desetak, ako dužina nije važna!? Vraga nije, pitajte prvog do sebe je li važna i reći će vam da onih 40 kilometara u Mesića daleko više piza od nekih dvadestak u Tomčića. Dakle, nije to slučajno i opet je neki macan mislio na sve, čak i kad je to pokušao zabašuriti, dajući Čačiću da reže vrpcu u svojoj izbornoj jedinici. S druge, pak, strane priča o dužini može izgledati posve beznačajnom ako se zovete Ivo Banac ili Jozo Radoš pa vam nisu dali ni pišljivi kilometar asfalta da ga blagoslovite. Asa su vazda samo četiri u špilu, a ostalo su lišine znojili se vi za koalicijskih sastanaka ili ne. Kako pak saznanje da ste prošli lišo bez punta ima efekta na birače, ne treba ni spominjati.

Dalo bi se vesti još, no, raspored je predizborno znakovit i definitivan. Vrijedi dakle misliti unaprijed, ne bi li odnosi među partnerima bili primjereni. Stoga bi bilo recimo mudro da oni koji nemaju svoju dionicu, a drže da su je zaslužili, do izbora otvore barem kakvu benzinsku ili ugostiteljski objekt uz autocestu. A, da ubuduće ne bi bilo diskusije "u koga je veća", neka se jednostvano od sad pa nadalje glede rezanja vrpci poštuje abecedni red. Jednostvano je: B - Banac, Č - Čačić... Bit će kilometara, benzinskih i birtija ionako za sve, za sve osim za kakvog Aliju Sirotanovića koji je na plus 50 udarnički cestu gradio. Zna, naime, tamo neki macan da Aliji promidžba ionako ne treba!