Večernji list: 16. 08. 2003.

AUTOCESTA ZAGREB-SPLIT - KOD TUNELA SVETI ROK MJESEC I POL OD OTVARANJA PRVA SANACIJA ZBOG ULEGNUĆA, A U RUJNU NOVA

Već prvi popravak

Bura bi zimi mogla zatvoriti nove dionice autoceste, jer kod tunela Ledenik puše brzinom od 240 kilometara na sat

ZADAR - Na ličkom portalu tunela kroz Sveti Rok 15. rujna počet će rekonstrukcija pedesetak metara autoceste, otvorene za promet tek prije mjesec i pol! Rekonstrukciju tog djela autoceste jučer nam je najavio Zvonimir Pilih, direktor HAC-ova sektora za naplatu cestarina. Pilih je na naš upit -je li uleknuće nastalo zbog prenapregnutih rokova koje su imali izvođači - isprva odgovorio potvrdno, no potom se i ogradio od vlastita odgovora.

Već se uoči završetka radova špekuliralo da je 30. lipanj prenapregnut rok izvođačima na autocesti, da zbog toga asflat prekriva neizgrađene dijelove prometnice, a naposljetku da će i prve jače kiše prozročiti veće probleme i stvoriti niz ulegnuća na autocesti.

Sve to demantira koordinator HAC-a Ladislav Pezevšek, koji nam je u telefonskom razgovoru odgovorio kako je cesta u redu, te da je malo oštećenje na udaljenosti dva kilometra od tunela Sveti Rok u Lici već sanirano.

- Riječ je prijelazu uz jedan objekt gdje je u duljini od deset metara cesta potonula pet centimetara. Ovo oštećenje je već sanirano i više nama nikakvih ograničenja brzine. Također, ono nema nikakve veze s rokovima izgradnje i normalno je za prijelaze uz objekte. Prometnica je u redu, a mi i dalje pratimo stanje - i pitanje je hoće li uopće trebati rekonstrukcija prometnice na nasipu u blizini tunela Sveti Rok - rekao nam je Ladislav Pezevšek.

No, da će na ličkoj strani tunela Sveti Rok ove jeseni i zime biti još posla za graditelje, ponovno nam je potvrdio Zvonimir Pilih, rekavši kako će se u slučaju bure na velebitskoj dionici autoceste vozila preusmjeriti na državnu cestu preko Gračaca i Obrovca.

Na ulazu kod tunela Ledenik izmjerena je brzina bure od 240 kilometara na sat, a primjerice - Maslenički se most za prvu kategoriju vozila zatvara već za bure brže od 70 kilometara na sat. Maslenički most je tijekom godine dana bio za promet zatvoren 220 sati, pa se u najmanju ruku slična situacija može očekivati i na velebitskoj dionici autoceste gdje bura zna tući i višestruko jače nego na Maslenici. Ipak, u HAC-u, kako nam je rekao Zvonimir Pilih, već dulje rade studije o vjetrozaštiti, pa bi do sljedeće turističke sezone na svim kritičnim točakama mogli biti postavljeni metalni burobrani koji smanjuju brzinu vjetra na samo 30 posto.

Na autocesti Zagreb-Split već se je u 45 dana zaradilo 15 milijuna kuna.

U HAC-u očekuju desetmilijuntog vozača već sljedeće ljeto, trenutni dnevni promet je 22.000 vozila, a godišnji prosjek će biti od deset do 12.000 vozila. Milijuntog vozača autoceste Joška Crvelina iz Šibenika, inače zaposlneika DHL u Zagrebu, jučer su iz HAC-a nagradili besplatnom godišnjom ulaznicom.

"Normalno" potonuće nove autoceste

Samo 45 dana od otvaranja za promet bilo je dovoljno da se pokažu prvi nedostaci autoceste na dionici od Gornje Ploče do Zadra. Iako je trenutačno nejasno je li riječ o "samo" deset metara ceste koja je kod tunela Sveti Rok potonula pet centimetara ili o pedesetak metara, činjenica je da se takvi problemi na novogradnjama ne smiju događati. To ne umanjuju ni objašnjenja iz Hrvatskih autocesta kako su takvi problemi na prijelazima uz objekte - normalni. Tada bi bilo normalno i kad bi s tek sagrađena nebodera otpao samo jedan prozor.

Što je uzrok problemima na novoj autocesti možda nikad nećemo ni doznati. Jer teško je očekivati da će, primjerice, ministar Radimir Čačić, ako se tako utvrdi, priznati da su neki radovi loše izvedeni zbog prenapregnutih rokova. A rok od 30. lipnja ove godine za otvaranje te dionice na budućoj autocesti od Zagreba do Splita nije se smio probiti. To je još prije dvije godine obećao i premijer Račan.

Nije to prvi put da se ubrzo nakon otvaranja vide nedostaci na autocestama. Tako su samo nakon godinu dana asfalt na dionici od Županje do Velike Kopanice prekrili kolotragovi. Popravke u takvim slučajevima, zbog jamstvenog roka, plaćaju građevinari. Utješno?