Vjesnik: 23. 07. 2004.

O potpisivanju ugovora s Bechtelom odlučit će Europska komisija

Naložio sam da se kompletna informacija o ovom slučaju uputi Europskoj komisiji, jer želimo da naši partneri u EU budu potpuno obaviješteni o tome, rekao je premijer

ZAGREB - »Vlada još nije potpisala ugovor s Bechtelom o izgradnji dionice autoceste od Dugopolja do Šestanovca, nego se radi o namjeri da taj ugovor potpiše na temelju odluke bivše vlade od 11. prosinca 2003. i stoga Ivica Račan i Radimir Čačić, svjetski prvaci u besplodnom optuživanju, nemaju pravo proizvoditi ovakve afere. Naložio sam da se kompletna informacija o ovom slučaju uputi Europskoj komisiji, jer želimo da naši partneri u EU budu potpuno obaviješteni o tome. Ako Komisija da mišljenje da ne trebamo ići na potpisivanje ugovora s Bechtelom, nećemo ići, a ako kaže da može, potpisat ćemo ga«, rekao je u četvrtak na početku Vladine sjednice premijer Ivo Sanader osvrnuvši se na, kako je kazao, trenutačno najvažniju temu u Hrvatskoj.

Premijer je istaknuo da Vlada u potpunosti poštuje vladavinu prava i ne želi djelovati suprotno pozitivnim propisima EU-a i drugih zemalja. Pritom je pročitao odluku bivše vlade od 11. prosinca 2003. kojom se prihvaća da se Okvirni sporazum s Bechtelom iz 1998. »izmijeni na način da se izgradnja Dionice II Zagreb-Sisak zamijeni s izgradnjom neke druge Dionice II«.

Na temelju te odluke tadašnji ministar javnih radova, obnove i graditeljstva Radimir Čačić potpisao je 19. prosinca izmjene Okvirnog sporazuma kojima se definira da Dionica II znači »radove koje će Bechtel izvršiti na pravcu koji strane mogu dogovoriti najkasnije do izdavanja potvrde o preuzimanju radova određenim u članku 6., strana 3. i 4. Sporazuma«, odnosno do završetka dionice kroz Liku, od Bosiljeva do Svetog Roka.

»Dakle, radi se o imperativu, a ne o kondicionalu, a mi samo slijedimo odluku bivše vlade. Sa žaljenjem zaključujem da oni koji su do jučer sjedili u ovoj prostoriji, danas radi stjecanja političkih bodova pokušavaju difamirati ovu vladu, ali to neće proći jer činjenice su na našoj strani. Ta gospoda su prve dvije godine svoje vlade proučavali ugovore koje je sklopila Matešina vlada i trošili vrijeme za izgradnju autocesta, a kada su našli da je sve u redu, nastavili su gradnju s istim partnerom«, kazao je Sanader. Odbacio je optužbe na račun ministra vanjskih poslova Miomira Žužula da je lobirao za Bechtel rekavši da je on prestao s konzultantskim radom za tu tvrtku još prije izbora.

»Neki, čak i uvažena pera hrvatskog novinarstva, kažu da je naša namjera da sklopimo ugovor s Bechtelom ustupak SAD-u, no kao bivši poslovni čovjek, kažem da se nitko ne bi sporazumom odrekao ugovorenog posla ako ne bi dobio neku alternativu«, zaključio je Sanader.

Ministar mora, turizma, prometa i razvitka Božidar Kalmeta istaknuo je da će u sljedeće četiri godine biti posla za sve hrvatske građevinare na izgradnji ostalih autocesta, prilaznih cesta, obilaznica te mosta od kopna do Pelješca.

Ministar financija Ivan Šuker iznio je podatke da je u 2003. bilo 3450 zahtjeva za sklapanje poslova izravnom pogodbom, od čega je realizirano 2700 zahtjeva. Bez javnog natječaja 11 poslova sklopio je HŽ, a njihova vrijednost bila je 115 milijuna eura, što se odnosi na uređenje pruge kroz Liku da bi se omogućio promet nagibnih vlakova. Hrvatske ceste sklopile su šest poslova izravnom pogodbom vrijednih 10 milijuna eura, a Hrvatske autoceste 47 poslova, vrijednih 50 milijuna eura.

Marijan Lipovac