Vjesnik: 13. 09. 2004.

Telefonska pretplata ne može ostati

Odluka Ustavnog suda iz srpnja 2003. godine kojom je telefonska pretplata morala biti ukinuta 31. listopada 2003., ne provodi se, navode u »Potrošaču«

ZAGREB – Otvoreno pitanje telefonske pretplate u fiksnoj telefonskoj mreži ne može ostati u sjeni natječaja za treću mobilnu mrežu, rekao je Vjesniku Ilija Rkman, predsjednik Saveza »Potrošač«, a u povodu početka prikupljanja punomoći za proširenje tužbe »Potrošača« protiv Hrvatskog telekoma i države.

U »Potrošaču« se čude posljednjim izjavama iz Ministarstva mora, turizma, prometa i razvitka da su pogrešna tumačenja koja prije svega dolaze iz redova društava za zaštitu potrošača da nešto što se ne koristi ne treba ništa ni platiti. U tome slučaju, navode iz Ministarstva, svi bi se troškovi obračunavali putem telefonskih impulsa, odnosno njihova bi cijena drastično porasla.

Takav stav Ministarstva, kaže Rkman, sve nas u »Potrošaču« uistinu čudi, zaprepašćuje i vrijeđa. To prije svega jer je izaslanstvo »Potrošača« još u svibnju ove godine, tijekom sastanka s ministrom Božidarom Kalmetom i Draženom Breglecom, državnim tajnikom za promet i veze, iznijelo sve probleme i primjedbe koje imaju korisnici telekomunikacijskih usluga u fiksnoj telefoniji. Primjerice, zabrinjava nepostojanje podzakonskih akata definiranih Zakonom o telekomunikacijama, prije svega Pravilnika o govornim uslugama. Uz to, HT ostvaruje golem profit zbog sadašnjega modela naplate u fiksnoj telefoniji, odnosno »zaokruživanja na svaku punu minutu«.

Uz to, odluke Ustavnog suda iz srpnja 2003. godine kojom je telefonska pretplata morala biti ukinuta 31. listopada 2003., ne provodi se, navode u »Potrošaču«.

»Potrošač« je za pretplatu kao tržišnu kategoriju, dakle kao obračunski element koji će, značiti određene tržišne pogodnosti za korisnike.

Međutim, i dalje smo protivni činjenici kako je kategorija »telefonska pretplata« u HT-u zamijenjena novom sintagmom »stalna mjesečna naknada«, iako se nije promijenilo ama baš ništa, kaže. Naime, potrošači i dalje svaki mjesec plaćaju 60 kuna uvećanih još za PDV da bi dobili bonus deset kuna. A upravo je to bio predmet našega zahtjeva za ocjenom zakonitosti, napominje Rkman.

Osim toga, zašto, i uz obećanja koje nam je dao ministar Kalmeta, predstavnici udruga za zaštitu potrošača nisu bili uključeni u izradu Prijedloga Pravilnika o govornim uslugama. On im, kažu, nije bio dostupan kako bi o njemu dali svoje mišljenje.

Marinko Petković