Novi list: 11. 11. 2004.

SKANDALOZNO: MINISTARSTVO BRANITELJA TAJI PODATKE IZ NATJEČAJA OKONČANOG JOŠ U KOLOVOZU

Jadranka Kosor šuti o nabavci 122 automobila za ratne invalide

Ministrica Kosor ne želi otkriti koji je automobil kupljen i po kojoj cijeni, čime, osim kršenja zakona o dostupnosti informacija, otvara vrata i sumnjama u regularnost sklopljenog posla

ZAGREB – Iako je natječaj za nabavku nova 122 automobila za hrvatske ratne vojne invalide prve skupine završen još u kolovozu, Ministarstvo branitelja Jadranke Kosor ne želi otkriti koji je automobil kupljen i po kojoj cijeni, čime, osim kršenja zakona o dostupnosti informacija, otvaraju vrata i sumnjama u regularnost sklopljenog posla. Naime, na jednostavno novinarsko pitanje koji je automobil odabran i po kojoj cijeni, Ministarstvo je poslalo vrlo neobičan odgovor:

Živković: Ponude javno otvorene

– Automobili su pribavljeni na temelju uspješno provedenog javnog natječaja, s javnim otvaranjem ponuda. Pritom su odabrani oni automobili koji su udovoljavali uvjetima najpovoljnijih i najjeftinijih ponuda, kao što smo vam detaljno već bili i odgovorili – stoji u dopisu glasnogovornika tog ministarstva Berislava Živkovića.

Na naše naknadne zahtjeve za preciznim odgovorom Živković je tvrdio da ne može udovoljiti jer je »to sve što su mu nadležni rekli« i nisu tome imali ništa za dodati.

Ministarstvo Jadranke Kosor nikad nam nije dostavilo rezultate natječaja, već je naprotiv još u kolovozu odbijalo dati bilo kakvu precizniju informaciju o cijelom poslu. Čak i nakon što je prošao rok za odabir najboljeg ponuđača sredinom kolovoza tadašnji glasnogovornik toga ministarstva Tomislav Jurić nije nam htio dati podatke o svima koji su se javili na natječaj tvrdeći da bi to bila besplatna reklama za njih.

Neslužbeno smo, međutim, doznali da je odabran »citroen C5« i to najnoviji model koji je na hrvatsko tržište došao tek prije tri tjedna. Kako se radi o potpuno novom modelu on još nije stigao do svojih krajnjih korisnika. No, kako su uvjeti natječaja bili specifični, dogovoreni »C5« neće moći kupiti drugi hrvatski građani jer se takav model niti ne isporučuje u Hrvatskoj. Naime, radi se o benzinskom modelu 2.0 s paketom opreme SX i automatskim mjenjačem, a na hrvatsko tržište stiže samo dizelska verzija. U Citroenu su nam potvrdili da su dobili taj posao, no nisu nam htjeli otkriti po kojoj cijeni tvrdeći da se radi o poslovnoj tajni. Doduše, njih se još i može razumjeti, no neshvatljivo je da ministarstvo na čijem je čelu potpredsjednica Vlade ne želi otkriti koliko je novca poreznih obveznika potrošeno, koliko su iznosile druge ponude čime bi jednostavno dokazali da su zaista ugovorili posao s najboljim i najpovoljnijim ponuđačem.

Automobil skuplji od 100 tisuća kuna

Sumnju podgrijava i činjenica da najjeftiniji »C5« košta oko 130.000 kuna, no cijena ugovorenog modela sigurno je daleko veća budući da se radi o jačem i opremljenijem modelu. Neslužbeno smo doznali tek da je cijena ugovorenog automobila »viša od 100.000 kuna«, no nismo doznali koliko.

Zanimljivo je, međutim, da je Mitsubishi prošlih godina pobjeđivao na tom natječaju i to s modelom »carisma«, ali po daleko povoljnijoj cijeni – 87.000 kuna. Prema našim informacijama Mitsubishi se i ove godine javio na natječaj, a u njihovom predstavništvu tvrde da je ove godine ministarstvo od njih moglo kupiti automobile po još nižoj cijeni. No, ne radi se samo o možda kakvih 12 milijuna kuna, koliko bi koštali automobili po 100.000 kuna, već određeni broj najtežih invalida, koji na novi automobil od države imaju pravo svakih sedam godina, ima pravo zatražiti protuvrijednost ugovorenog automobila u novcu kako bi sami kupili neki drugi automobil. Koliko je još takvih osoba također nije poznato.

NESLUŽBENO

Odabran je »citroen C5« i to najnoviji model koji je na hrvatsko tržište došao tek prije tri tjedna Radi se o benzinskom modelu 2.0 s paketom opreme SX i automatskim mjenjačem Najjeftiniji »C5« košta oko 130.000 kuna, no cijena ugovorenog modela sigurno je daleko veća

Saša VEJNOVIĆ