Slobodna Dalmacija: 06. 10. 2005.

KOMPANIJE ŠOKANTNO IZVJEŠĆE BONITETNE KUĆE STANDARD & POOR'S

Agrokoru snižen kreditni rejting

Agrokor je izvješće, kojim mu se prigovaraju ulaganja u PIK Vrbovec i Belje, niska likvidnost, pa i okolnost da je koncern "u vlasništvu jednog čovjeka", odbacio kao neprihvatljivo

ZAGREB - Možemo potvrditi da je Agrokor dobio novi izvještaj Standard&Poor's o promjeni korporativnog kreditnog rejtinga. Najavu takve odluke kompanija je primila prije šest mjeseci te u međuvremenu ostvarila izvanredne rezultate - stoji u priopćenju Agrokora vezanom uz odluku bonitetne agencije Standard&Poor’s (S&P) da kompaniji Ivice Todorića snizi kreditni rejting za dugoročno korporativno zaduživanje, te za povlašteni osigurani dug s B+ na B-, i to s negativnim kreditnim izgledima.

Analitičari te svjetski poznate bonitetne kuće upozoravaju i na nisku likvidnost Todorićeve kompanije i očekivani negativni tok financijskih sredstava, a zabrinuti su i zbog izrazite ovisnosti tog koncerna o srednjoročnim izvorima financiranja njegova agresivnog rasta.

Takva odluka Standard&Poor’sa, smatraju u Agrokoru, pokazuje nepoznavanje specifičnosti hrvatskoga tržišta i tržišta regije Agrokora, te je za taj koncern neprihvatljiva i neutemeljena budući da ta rejting agencija najviše zamjera Agrokoru investiranje u PIK Vrbovec i Belje, kompanije koje je Agrokor u vrlo kratkom roku uspio restrukturirati, te one već postižu dobre rezultate.

Stoga je na navedenu odluku Agrokor poslao službeni prigovor, to više što kompanija nikada nije bila stabilnija, nikada nije imala veće tržišne udjele, bolje poslovne rezultate, kao ni veću ukupnu vrijednost te nikada nije uživala veću podršku i domaćih i međunarodnih financijskih institucija koje prate njeno poslovanje, ističu u Agrokoru uz napomenu da se ta odluka neće odraziti na poslovanje koncerna.

Lj.VUKO

Minusi

Standard&Poor’s, uz ostalo, Agrokoru zamjera nisku likvidnost koncerna, ali i što se nalazi "u vlasništvu jednog čovjeka", što je 90 posto njegovih ukupnih prihoda sa samo jednog tržišta, te što ima samo nekoliko glavnih brandova.