Večernji list: 09. 01. 2006.

POŽEŠKI SLUČAJ Gradnja Koridora 5C određuje sudbinu Kamen-Ingrada

Slavonski konzorcij ne želi Zeca za partnera

Autor: BRANKO VRBOŠIĆ

Među kandidatima za gradnju prve dionice Koridora 5C od Sredanaca do Đakova samo je jedna slavonska tvrtka, i to Osijek koteks d.d. iz Osijeka.

Uvjeti za natječaj

Istina, navodno je i osječka Gradnja, koja se bavi visokogradnjom, uz jednog partnera izvan regije istaknula kandidaturu, no Osijek koteks jedina je tvrtka koja ima reference za tako zahtjevan natječaj. Takve reference ima još Nexe grupa d.o.o. Našice, ali preko svoje sarajevske tvrtke GP Put d.d. Priča o uspjehu Osijek koteksa, zahvaljujući kojemu bi se najkonkretnije pomoglo oživljavanju gospodarstva na hrvatskom istoku, pokušala se kompromitirati sredinom prosinca politiziranjem pokušaja stvaranja neformalnog građevinskog konzorcija slavonskih građevinara.

- Umjesto o gradnji i suradnji građevinara, priča se tada svela na još jedan detalj u sukobu Šeks Glavaš i tako utišala. No, dok se čeka otvaranje ponuda, izbila je nova afera, ona u Požegi s Vladom Zecom i Kamen-Ingradom. Kamen-Ingrad nema reference za izravno sudjelovanje na natječaju, osim toga limitiran je i sudskim sporovima zbog ranijih poslova u sklopu gradnje autoceste, no njegova uloga bit će iznimno važna za svakog izvođača radova na Koridoru 5C, pa i za Osijek koteks.

Kako kažu građevinari, u Slavoniji je neusporedivo teže graditi autocestu nego u Dalmaciji jer u hrvatskoj ravnici postoje samo tri izvora materijala, a najvažniji je onaj kojim se koristi Kamen-Ingrad. Hoće li se hrvatski izvođač radova na Koridoru 5C ili stranac koristiti jeftinijim kamenom iz Velike ili će uvoziti kamen iz BiH i drugih, još udaljenijih izvora, pitanje je na koje gleda i hrvatska Vlada.

Ljutiti Vukšić

Nadalje, govori se kako Vladu Zeca kao sugovornika i partnera nerado primaju ostali građevinari, pa i čelnici Osijek koteksa. Neki kažu da ih je izigrao dok je vodio "Zelenu magistralu", a drugi to negiraju. Na Zeca se, primjerice, nedavno obrušio Slavko Vukšić, vlasnik Kamenoloma Gradac koji je izravni konkurent Kamen-Ingradu.

Čini se da će u slučaju uspjeha jedine slavonske ponude nužno i logično biti stvaranje mreže podizvođača među kojima će posebno mjesto tražiti Vlado Zec i "njegov" kamen.

Biskup Škvorčević: Sačuvati radna mjesta u Kamen-Ingradu

Predvodeći jučerašnje misno slavlje u župnoj crkvi u Velikoj, požeški biskup Antun Škvorčević osvrnuo se i na događaje u Kamen Ingradu. Biskup je kazao da dijeli tjeskobu i muku zaposlenika koji se plaše za budućnost. Zbog toga im je poručio da želi moliti sa svima kako bi se sačuvala radna mjesta. Isto tako, biskup je pozvao sve koji su na vlasti, da imaju dovoljno osjetljivosti za čovjeka i njegovo dobro. (Lj. M.)

Cijena kamena važna za rasplet

Iako u aferi s Vladom Zecom i Kamen-Ingradom ima previše politike, čini se da će i tržišni kriteriji (cijena kamena za podlogu autoceste) biti važni za njezin rasplet.

Najbolji kamen za asfalt

Kamen iz kamenoloma Veličanka II. tvrtke Kamen-Ingrad, kako su nam rekli rudarski stručnjaci, izvrstan je za gradnju cesta, odnosno za asfaltnu podlogu, dok se kamen iz Vetova upotrebljava za habajući asfaltni sloj. Procjenjuje se da se u Veličanki godišnje proizvede više od 500.000 prostornih metara kamena. Zato zvuči nevjerojatno da je Zec, koji godinama nije plaćao koncesiju, uspio dovesti tvrtku Kamen-Ingrad u nezavidnu situaciju. (Lj. M.)