Glas Istre: 30. 05. 2006.

PREOPTEREĆENI TELEFONI HPB INVESTA ZA INFORMACIJE O ISPLATI DUGA KORISNICIMA MIROVINA

Umirovljenici po drugi put šalju iste dokumente

Iz HPB Investa odgovaraju da je razlog tome što se država želi potpuno osigurati da su svi poslani podaci točni

ZAGREB - Telefonske brojeve HPB Investa, putem kojih se daju informacije o povratu duga umirovljenicima, ovih je dana gotovo nemoguće dobiti. Besplatni broj 0800-800-5 zbog preopterećenosti se uopće ne može dobiti, dok su na naplativom broju 01-6610-225 »redovi« za čekanje predugački. Razlog tome su mnogobrojni upiti umirovljenika o vraćanju duga, a jedno od najčešćih pitanja se odnosi na to zašto ovih dana ponovno moraju slati preslike svojih dokumenata HPB Investu.

Naime, lani u studenome i prosincu, kad su prvi put dobili pisanu obavijest o visini obeštećenja koje će im biti isplaćeno, samo bez pripisanih kamata, 430 tisuća umirovljenika bilo je pozvano i da se izjasni o tome u kojem vremenskom razdoblju žele isplatu, kroz dvije ili osam godina. Međutim, pitalo ih se i na koji način žele da im se novac isplati, odnosno na račun koji već imaju ili »na ruke«, putem poštara, odnosno - u slučaju da ga nemaju - na račun Hrvatske poštanske banke koji će otvoriti. Osim toga, pozvalo ih se da uz popunjeni upitnik HPB Investu pošalju i presliku osobne iskaznice te računa u banci. Svi su podaci do kraja siječnja uneseni u bazu podataka.

- Sve sam to učinio, jednako kao i ostatak mog sela, u kojem žive mahom umirovljenici. Sada smo zbunjeni, jer nam nije jasno zašto moramo ponovno slati preslike osobnih i brojeva računa, koje nam nije nimalo lako izraditi. Naime, živimo u zadarskom zaleđu i zbog preslika moramo organizirati čovjeka koji će otići u Zadar te sve to ponovno napraviti za nas. Napor je to i trošak, jednako kao što je trošak i državi, pa nam nije jasno zašto opet moramo slati sve dokumente, požalio se jedan umirovljenik.

Kako odgovaraju na telefonu HPB Investa, razlog zbog kojeg ponovno od umirovljenika traže preslike osobne iskaznice i računa, odnosno samo osobne ako se želi isplata preko poštara, jest u tome što se »država želi potpuno osigurati da su poslani podaci točni«. Drugim riječima, na temelju ponovno poslanih podataka provjeravat će se podaci iz »prve runde«!? Navodno, čak je 75 posto umirovljenika u toj »prvoj rundi« poslalo nepotpune podatke i dokumente, no u »izlet« do najbližeg fotokopirnog aparata i pošte morat će i onih 25 posto umirovljenika koji su uredno poslali sve papire.

B. MRVOŠ PAVIĆ