«HRVATSKO PRAVO»

Prve stranačke online novine u Republici Hrvatskoj

 

www.hrvatsko-pravo.hr

www.hrvatsko-pravo.com

 

12. rujan 2006.

 

 

Problem je u nekompetentnim vlasnicima i ravnateljima privatnih škola!

 

Novinarka Mirela Lilek pisala je u članku pod naslovom «U privatnim školama samo jedan posto učenika», objavljen u Vjesniku 11. rujna 2006., o problemu opadanja zanimanja za privatne škole i vrlo malom postotku upisanih u privatne škole, i pri tome kao izvor uzela izjave ravnateljice jedne privatne gimnazije iz Zagreba, Jasenke Breitenfeld, predstavljajući njezinu školu kao primjer ostalim privatnim školama. Novinarka je citirala navedenu ravnateljicu: «Zanimanje za privatne škole je palo zbog nacionalnih ispita». Navedena ravnateljica čak se neopravdano usudila ustvrditi da za veći interes za upis djece u privatne škole treba «veći civilizacijski pomak» u našem društvu!? O čemu se radi?

Srednjoškolski profesor Luciano Lukčić je u Vjesniku od 19.6.2006. u opravdanoj kritici Nezavisnog sindikata zaposlenih u srednjim školama naveo podatak Ministarstva obrazovanja o objavljivanju rang-liste škola po uspjehu nakon provedenih nacionalnih ispita. Pri tome je naveo da «gotovo u pravilu razvikane privatne gimnazije, pogotovo u Zagrebu, ne postižu vrhunske rezultate». Zašto je, dakle, samo 1 posto od ukupnog broja učenika upisanih u privatne škole u Hrvatskoj, a od toga manje od 0,1 posto u školi od navedene ravnateljice? Odgovor leži u činjenici koju je navela ravnateljica, da je, naime, «interes za privatne škole pao zbog nacionalnih ispita», ili drugim riječima, zato što u obrazovanju učenika privatne škole nisu postigle zadovoljavajuće rezultate, a od toga ne bih izuzeo niti školu navedene ravnateljice, iako je u navedenom članku ta škola predstavljena u superlativima, s obzirom da iz prve ruke raspolažem suprotnim informacijama, jer sam u dotičnoj privatnoj školi bio nastavnik, kao i mnogi drugi nastavnici koji su otišli iz te škole – zbog ravnateljice Breitenfeld. Drago mi je da je ravnateljica Breitenfeld počela voditi računa o mišljenju učenika, jer je u navedenom članku bilo riječi o provedenoj anketi među učenicima u njezinoj školi, po kojoj su učenici pohvalili odnos profesora prema njima kao «prijateljski», te su učenici izrazili zadovoljstvo na emitiranom i stečenom znanju i na tome da ih njihovi nastavnici ne kažnjavaju. Nadam se samo da ravnateljica nije novinarki predstavila anonimnu anketu koju je moja malenkost provela među učenicima u njezinoj školi, gdje sam radio kao profesor šk. god. 1996./1997., u kojoj su odgovori učenika bili identični. Tada, međutim, ravnateljica nije uzela u obzir anketu prilikom uručivanja otkaza koji mi je neopravdano dala iz politički motiviranog razloga. Poslije je u vezi mene u jednim novinama tendenciozno tvrdila da se kod mene radi o «neradu», kako bi sakrila tragove protuustavnog otkaza. Do danas čekam već devet (9) godina da dotične novine objave demanti, odnosno toliko dugo traje sudska parnica zbog običnog demantija. U međuvremenu su me učenici odnosno maturanti X gimnazije u Zagrebu izabrali šk. god. 2001./2002. za «najboljeg profesora generacije», tako da je to najbolji demanti na objede kojima sam bio izložen, što me podsjeća na slične objede kojima je u nas izložen svjetski znanstvenik Đikić. Kad bi bila istina da je njezina privatna škola OK, onda to može zahvaliti profesorima Gornjogradske VI gimnazije u Zagrebu koji rade honorarno u njezinoj školi koja se nalazi u istoj zgradi kao i Gornjogradska gimnazija. Ravnateljičin odnos u njezinoj privatnoj, a u njezinom slučaju doslovno privatiziranoj, školi je takav da profesori od nje osobno dobiju instrukciju da moraju ispitivanjem i dijeljenjem jedinica u «dopunskoj nastavi subotom» kazniti one učenike koji odbiju pridružiti se skupocjenim vikend-izletima u zemlje Europske Unije, najčešće Italiju, Salzburg itd. Nedostaje samo da se izleti organiziraju u prekomorske zemlje. Ako bi neki učenik dobio ocjenu dobar umjesto ocjene odličan, profesor od ravnateljice dobije «naputak» kako hitno mora ocjenu pretvoriti u ocjenu odličan, bez posebnog ispitivanja. Zbog takvih i sličnih nemoralnih čina, koje sam odbio učiniti, dobih otkaz, a kao motiv joj je poslužila činjenica da sam se na parlamentarnim izborima kandidirao na izbornoj listi jedne stranke koja ravnateljici nije «pasala». Druga kolegica, ravnateljičina tajnica, također kandidatkinja jedne druge političke stranke nije dobila otkaz, jer je ravnateljici odgovarala dotična stranka. Umjesto što hrvatsko društvo navodno treba civilizacijski pomak da bi roditelji, kao, bili svjesni «vrijednosti» privatnih škola, bilo bi za ravnateljicu Breitenfled poučno da ona dostigne civilizacijski nivo najvećeg broja svojih kolegica i kolega ravnatelja u državno-javnim školama, kao prvo, a kao drugo da od svoje škole ne pravi nekakav lažni «Beverly Hills School» i da svoje učenike malo spusti na zemlju, a ne da im usađuje krive vrijednosti, i pri tome ih stalno izlaže medijskoj pozornosti. Ukratko škola ravnateljice i vlasnice Breitenfeld je, u pravilu (iznimke potvrđuju pravilo) poput drugih privatnih škola napuhani mjehur, i to zbog nekompetentnosti većine vlasnika i ravnatelja u privatnim školama, koji su svoje škole postavili na krive noge. (Zgrozio sam se kad sam saznao da je vlasnica jedne privatne gimnazije u Zagrebu po struci frizerka.) To je jedini razlog zašto u Republici Hrvatskoj kod roditelja gotovo da ne postoji interes za upis njihove djece u privatne škole, osim, u pravilu, tajkunskih derišta, s kojima se također može lijepo raditi, ali ne onako kako, u svojim već poodmaklim godinama, radi Jasenka Breitenfeld. Da je htjela mogla je od mene, pravog pedagoga i profesora, što šta naučit – na dobrobit njezine privatne škole, jer moja malenkost se školovala u Saveznoj Republici Njemačkoj. Autor je srednjoškolski profesor povijesti, i njemačkog jezika i književnosti, iz Zagreba.